Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού

Κατά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού λογισμικού το οποίο αφορά στο μάθημα της στ’ δημοτικού τα συμπεράσματα τα οποία εξήχθησαν είναι τα εξής:

Όσον αφορά στα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά του λογισμικού παρατηρούμε ότι παρέχει κίνητρα στους μαθητές και συγκεκριμένα είναι ικανό να κεντρίσει τη γνωστική περιέργεια των μαθητών, να κινητοποιήσει τη φαντασία τους να θέσει στόχους και να υπολογίσει το βαθμό επίτευξής τους. Επίσης έχει κατάλληλη διάρκεια και ποικιλία.

Όσον αφορά στη σχέση του λογισμικού με το αναλυτικό πρόγραμμα παρατηρούμε ότι περιέχει αλληλουχίες συμβατές με το αναλυτικό πρόγραμμα, είναι αρκετά οικείο στους μαθητές με αποτέλεσμα οι χρήστες να κατανοούν πω σπρέπει να πλοηγηθούν σε ποιο σημείο του λογισμικού βρίσκονται κάθε φορά.

Από αισθητικής άποψης, η παρουσίαση της οθόνης είναι ελκυστική και κατανοητή. Τα χρώματα είναι ελκυστικά και βοηθούν στην κατανόηση. Γίνεται κατάλληλη χρήση γραφικών και ήχου και γενικότερα η παρουσίαση των εκπαιδευτικών οδηγιών είναι κατανοητή.

Επίσης από τεχνικής άποψης, το λογισμικό καταγράφει δεδομένα από τις απαντήσεις και την επίδοση των μαθητών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια σε περίπτωση περιορισμένης βλάβης.

Προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα διδακτικό σενάριο βασισμένο στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό λογισμικό θα επιλέξουμε μια ενότητα της διδακτέας ύλης και συγκεκριμένα «Η Ελλάδα ανεξάρτητο κράτος». Η συνοπτική διδακτική παρέμβαση με τη χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας και μπορεί να περιλαμβάνει τα εξής:

  • Προετοιμασία του σχολικού κλίματος της τάξης για την επαναληπτική ενότητα (5’)
  • Επανάληψη της διδακτέας ύλης της ενότητας δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα βασικότερα σημεία(20’).
  • Ενασχόληση των μαθητών με το εκπαιδευτικό λογισμικό (20’).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου